Monday, June 21, 2010

buat abah..


abah...
aku masih lagi teringat...
segala memori...diwaktu dulu....
aku dan engkau...
sentiasa berdamping...
engkau...senantiasa meneman aku...
mengeliling seluruh pelosok ...
dengan kayuhan kaki mu yg tidak pernah lesu....
aku sentiasa ketawa riang
ditimpa deruan angin....
kala berada bersama engkau menjelajah jalan jalan desa...

abah...
engkau semahunya aku
mengapai segenap impian...
engaku selalu membakar semangat ku...
tidak pernah sekali pun engkau
menjentik aku...demi kasih mu abah...
aku selalu dimanja dan ditatang bagai seorang putera...

abah...
aku masih lagi terngiang ditelinga....
suara mu memanggil ku...
aku rindu kan gelak tawamu abah...
perhatian mu terhadap ku...selamanya

abah...
aku memang tidak pernah berkesempatan membalas jasamu...
engkau pergi di kala aku masih tercari2 ilmu
bagaikan mimpi...segenap maya...
aku kehilanganmu abah...

kini...hanya doa aku kirimkan buatmu...
semoga engkau abah...
sentiasa dibawah kurniaaNYA...
abah...adik sayang abah...

2 comments: